Saturday, January 21, 2012

Singapurapura 2

                   I know singapore more develop compared to malaysia , but i still proud to be a malaysian as malays in malaysian more fortunate and have more advantage compared to malays in singapore . but i still want to give my view toward singapor. when i went to singaore , I could say the people there are  really in a comfort lifestyle compared to malaysia. The food mmg sedap , tapi nk cari yg halal susah , klo nk lepak malam2 , tmpat clubing mmg belambak . spe yg bwk kereta kne ade autopass la. pstu park kt dpn rumah pon kene bayar. kira ye klo korang nk ade kereta kat singapore make sure , gaji korang kene 4000 dollar keatas la.kereta bmw , kereta yg limited edition sme mmg blambak r kt sini . kalo korang nk beli barang2 yg ad brand better beli kt sini la. cos ade yg ta jualkan malaysia. plus lebih murah compared to malaysia . contoh bju espirit kt sana 70 dollar , tuka duet malaysia bru RM 100 lebih , tapi klo korang beli baju tu kat malaysia , baju tu berharga RM200 lbh . sbb die ad tulis harga tu kt malaysia ,singapore , hongkong, indon, n so on la. aku jalan2 kat sini mmg ta beli ap2 la. cos aku ni bkn jenis yg gemar shopping benda2 yg ada brand ni. bju RM 15 baru la puteri kayangan cam aku sudi nk kaut . haha. kalau kt malaysia pavilion tu kira hot tmpat an . tp klo kt singapore , bly campak kt shopping complex jalanan je la. haha. aku suka raya kat singapore cos kt sini sehari aku ly kaut smpai RM 200 . plus , bdk2 arts kat sg sgt untung cos ad tempat utk dorg jual karya2 kat esplened (ta reti eje la) bdk arts kt malysia kene bkk gallery sndr la klo nk jual karya dorg . mmg untung la dorg . so sampai sini je la story n pengalaman aku kat singa berpura pura di blog kamaliahebad . muah !           









ni gear box , aku ta reti eja la . tp aku mmg ta reti nk mkn ni .

aku order bubur , tapi byak gle yg die bagi , ayam la , ikan bilis la , smbal belacan la , bwang goreng la , telor masin la , aku rse cm makan lauk pn ad. bubur ayam kat singapura advance gile.

kuey teaw singapura warna merah ko tau ta. we was really suprise to see it , as it we thought it would be spicy , but it just the colour to attract customer .

the shopping complex there were really big . even jenama yg tak dek kt pavi pon ada kt singapore. mmg lagi advance la compared to malaysia.


ni adidas shoes yg limited edition . yg tk dek jual kt malaysia. mahal sey !

No comments:

Post a Comment