Sunday, June 10, 2012

This is the path I choose !


keching .. keching .. 
today i'm smiling ,
yesterday i cried alone ,
but i always pray to smile everyday ,
I want to live with a positive mind and attitude !
haha , bile tgk tajuk an , budak ni nak cite msuk u mne ke ? 
alahai , tu pun nak cite ke , tak pek lah , bace je la ek . 
aku budak yang ta dk la rajin sgt nak baca buku au , 
tp still ad cita cita cm bdk2 lain au ,
sebagai selaku budak yang suka berangan plus suka tengok cermin ni , 
aku pernah bermimpi suatu masa dulu untuk dapatkan peluang ni.


 hanya alhamdulillah yang mampu aku ucapkan .cam ta percaya , mana ta ye , older post aku ada mengatakan aku kecewa dgn inteview mara , namun , aku masih bertuah dan berpeluang untuk mendapatkan ye , like dream come true .  walaupun aku masih lagi rse cam bermimpi , tapi aku sedar aku akan melangkah setapak , eh2 bkn setapak , sepuluh tapak utk cita cita aku untuk menjadi seorang doktor yang cemerlang dan berkemahiran tinggi untuk menyelamatkan nyawa manusia .
aku mendapat pinjaman mara untuk melanjutkan pelajaran ke jordan dalam bidang medik ,
bunyi macam besar cm nk letupkan bunga api je . tapi aku masih terkejut dan terkesima sekejab , bermunajat , memikirkan apakah cabaran seterusnya yang akan aku tempuhi . aku tahu , akan ad lebih besar cabaran yang datang , lbh berat daripada life di seseri semasa di SPM dan lebih besa daripada gunung berapi ! haha , lebih pulak . 

pengajian aku memakan masa selama 7 tahun atau lbh . aku akan membuat persedian atau pre-medik dekat , UniKl MESTECH kajang , universiti ni dekat je dgn teratak nurul kamaliah atau dikenali sebagai (TERSEGAM INDAH RUMAH KU) . unikl ni merupakan rumah kedai yang mmpunyai 3 tingkat . dgr2 aku akan ditempatkan di sebuah rumah sewa . yang merupakan , stu bilik 2 orang dan 1 tandas . aku harap mcm itu lah. aku ta mengharap bayak . cukup kalau ad katil sebiji , almari baju sebuah , dan meja study secawan . da ckp utk aku . aslkan boleh belajar dgn selesa . amin !



 aku ta dk kawan rapat yang akan sme2 berjuang dgn aku kat sini . lagi sekali aku akn berhijrah sorang2 tanpa ada teman lama. tapi tak pk , aku tanak bnd tu mghalang . namun , aku kenal sorang je yang akan sme2 blaja di sini , iaitu yasmeen , die ni aku knl mse inteview sme2 group gn die . haha . ta myesal minta fb n cube rapat gan die , even mse tu cm rushing gle . hope dpt berkawan gn die disana . aku akan mendaftar disitu pada 22 julai .aku harap pada hari tu , semuanya berjalan dgn baik dan aku da ad smgat yg tnggi utk berjuang ! 
Allahuakbar ! haha , (ambk mood je)

slps menamat kan first year di sini , aku akan meneruskan perjuangan aku , dengan izin Allah SWT , aku akn proceed study aku ke JUST , Universiti Jordan of Science and Technology . 
amin . aku akan smbg study second year smpai 6 year . itu impian aku untuk menjejak kan kaki di bumi anbia , bumi di mana para nabi dan rasul serta ulama2 tinggal . aku berharap aku dapat belajar medik sambil menambah ilmu agama terutama ilmu tauhid di dalm diri sanubari ku yang kecil ini . hahahahah !korang mst pelik kte 7 tahun bljar , tp dgr cam 6 tahun . life kat u , 1 year include 2 semester , ta kira cuti sebulan lag . hehe , anggaran aku 7 years la aku blaja . 
Ini gambar university impian aku . insyaAllah aku akan menjejak kan kaki dan belajr di stu . amin .
 Perjuangan aku untuk mengejar cita cita murni jauh lagi . berbagai bagai halangan yang akan aku hadapi . tapi aku perlu kuat untuk berjuag . fighting .
aku sentiasa doa , Allah SWT untuk membantu aku dan rakan2 ku yang lain dalam mengejar cita2 kami untuk berjaya dan membantu orang yang dalam kesusahan , menolong keluarga dan negara dan paling penting beribadat untuk Allah SWT .
berceramah plak budak ni. aku masih tak sngka , budak suka berangan dan suka tgk cermin plus dlu kecik2 ske cakap sorang . dah lah banyak cakap ni . boleh dapat peluang macam ni  . hahahaha . tiada apa yang mustahil . percaya la , aku bukan datang dari budak yang top 10 ke or top5 ke , cume budak average je . aku hanya bersyukur dan akan sentiasa memotivasikan diri ini , untuk tidak pernah berputus asa .

aku sentiasa berpegang kepada kata kata ini ,
kita perlu kejar kecemerlangan untuk memantapkan kemahiran dalam bidang yg diceburi , bukan mngejar success ,
kerana success akan kejar kite apabila kite berjaya menjadi cemerlang .
cam terbelit je !

hahaha

ad lagi ,
bercintalah dengan buku ,
bertunanglah dengan ketekunan ,
berkahwinlah dengan kesungguhan,
berbulan madulah dengan kejayaan .

akhirulkalam, marilah kita mendokan kejayan masa depan yang cerah agar kita mampu menolong orang yang memerlukan disamping beribadat kepada Allah SWT !
 
next post i am thinking to talk about my mara and bnm inteview plus all about my life in seseri , my family and latest hangoutwith friends!
 
-kamaliahebadlasgtkan-
 

2 comments:

  1. Go mal!!! Hope u'll achieve ur dream..
    C u again next 10 year's at Seseri..
    :-D

    ReplyDelete
  2. AYUNI ! HAHA , AKU TA PASAN PON KO COMMENT ! SUMPAH AKU RINDU KO !RINDU NK WT LAWAK GN KO. HAHA . AKU NK JMP GN KO BKN 10 THN LG . SKANG PN AKU NK JMP KO .

    ReplyDelete