Wednesday, February 15, 2012

semakin hari Allah ingin mengajar aku



Ala , apa sgt la yang Allah uji kat aku an ?
nk besar2 kan wt pe?
ko nak publisiti ke?
ko hilang sme harta ko ke?
yang ko nak besar besar kan wat pe ?

ske ati aku la !
aku ckp Allah nak ajar aku ,
ta memasal lak nk judge2 aku  !

ok , first :-(
 aku da tataw bape form da aku isi utk cari keje . banyak bai !
aku ta dpt pgln blk pon ! adui .
membe aku da sbok bersorak gn kje dorg aku sibuk wt cupcake kt uma . da la cupcake tu sdp , nsb bek, tp aku ta lta kt blog . mls nk msk kn gamba . simple je pn . dorang da heboh stu kampong da psl kerja dorang aku mampu menumpang bahagia je.

second :-0
aku kene marah semalaman ngan mak ayah aku sbb hilangkan camera . dorang kte aku ta reti jaga barang (mmg btl pn) . ta pna ambil sires ble mlakukan sst ( r ni slh , aku ta ambik sires dlm hal remeh temeh , tu mmg aku ) . aku ni ta berubah la . sll main2 . suke abik mudah . sejak itu , aku belajar untuk lebih berdisplin dan alert ! aku nangis air mata darah malam tu . aku hilang barang aku syaang gak . tp camera tu jmp blk . nsib baik , ad mamat ni jumpa kt tepi kolam . fuh! at least adla gamba kat langkawi . aku ta dpt shot mamat hencem pn . sbb aku puteri yang bertauliah akan tegakkan ego yang basah . haha . (tagakkn benang yg basah la ) lantak r .

third :-*
aku dgr sme bdk2 asrama aku kt seseri , sme dpt peluang asasi kt upm . aku? ta dpt lg kot ? tp mmg aku ta dpt lg . adui , ad mmbe au tgh sbok study asasi lg. ad yg dpt diploma kt uitm . aku? masih lagi ta dk rezeki kot ? ta p lah , upm tu u pertanian . tp aku ad rse sedih sdkt . itu maknaya . aku ni , takbur , igt akan aku ni akan ada kt menara taj mahal sll je . asl taj mahal? sbb menara mahal . itu bkn menara la . ok fine , aku da mgarot ap ni ? aduyai . tp mmg aku mgharap kn u lain pon . ini makna ya . aku kene byk berdoa . kene terima rezeki kita d tgn tuhan . dgr lah wahai kamaliah ! weh , asl ko termenung lak ni , ko dgr ta ! REZEKI ITU DI TANGAN ALLAH  . bkn kt tgn ko , tgn ko tu da cuci lom , ad hati nk rezeki . g ambil wuduk .

forth :-$
tadi aku pergi beli baju putih utk kerja , then sandel aku putus . bongek btol . subhanallah , aku da tatw nk wt pe . da la mse aku jln sorg kt sungei wang td , ad pakcik ni ckp hai btl2 kat lubang telinga aku ni . adui . meremang bulu bulu roma aku ni . pakcik , nk kene sumbat taik lembu ke? nak je aku ajerit cmtu kt pakcik tu . tp ta brani . aku pn singgah la kt kdai ksut yg plg2 dkt . aku beli kasut ni . pergh harga . RM40 . cantik la . tp ble da jln  mghala ke bus stop . yg kira2 jauh la dr sungei wang . kaki aku sakit gle , melecet ! . habis kaki anggun aku yang bau cam stokin yg dicuci smgu skali je . haha . peh ! . then , aku balik aku show off ksut pakai duit akuni kat mak aku . last2 mak aku keluarkan hujah panjang! 

"kamu ni kalau nak beli kasut . ksut yang selesa , ni smpai melecet , jgn beli yg cantek je ,dont judge the shoes by its manik !  ".
BUKAN TU JE ! beberapa minit ps tu mak aku tenung kasut tu , lame lak ni !
"asl mak ? lawa sgt ke?"
"eh , ko beli kasut ni kat mane ni? "
"kat kedai kasut la mak , ta kan kt workshop mak , np , cm kasut christina aguilera ke mak ?"
aku pon join skl usha ksut tu .
" MashaAllah , long , ko beli kasut kulit BABI ni . "
ha? what ? no ? itu duit aku tu.
then aku search google.
mmg SAH kulit bab ! peh , Ya Allah , aku faham , ko ingin aku blaJar utk lebih berhati2 memilih barang .
aku pn menangis ta berlagu .
Tukul tangkal , balik pintu , budak suke bedal , mmg begitu . hahah . lagu mak aku yang aku gubah balik .
aku pon terpaksa la samak . korek tanak !
ok ni , kulit die , euuuk ! ptot la kaki aku melecet . Allah nak ajar aku!

fifth :-@

i felt like , what i did before is wrong , what i did to my ex , and what i did is just for my self . u so selfish ! . padan mke . Allah beri petunjuk utk aku mula berubah dan buka hati utk menerima kesalahan dan kegagalan .
who is awesome ?
me !
who is mighty awesome ?
Allah .
diari gedik gedikkan aku juga menjadi peneman aku . i lov it !

















No comments:

Post a Comment