Monday, March 26, 2012

Ya Allah , Aku bersyukur !

Aku gembira , tipulah aku ta happy . 
 Tapi hanya Allah je tahu , camne perasaan puteri kamaliah ni mse ambik result SPM die .

KRIG ! KRING ! KRIIIIINNNG ! Ya Allah , da lmbat ni ,
 segera mandi  , segera bersiap macam nak pegi kerja, segera menunaikan solat .

Ya Allah , kenape ni , kaki menggigil , perut main shuffle lak . otak da main teng teng . sme badan longlai mcm nak main skipping . aku tau , pada hari tu , aku akan mengambil kertas yang akan menentukan separuh dari jalan tuju masa depan ku .

like seriously , dekat rumah aku da 'membuang' 2 kali da . ta selera nak makan apa2 pun . padahal semalam elok je aku gelak2 gan kak shai , aphal la hari ni aku da betul skru je bile nak ambik result spm . even ayah aku pn dpt detect kt dlm kepala otak aku , mcm2 tarian dan taktik nak wt ble da dpt result spm nnt . espacially , tatik nak lari la !~ 

so ayah aku pon , bawak aku pegi minum kejap . kitorang borak2 . aku boleh telan air neslo ( air mervellas Ku ni) je. aku ta ly nk telan ap2 pn . rse ta keruan dah . last , ayah aku suruh aku bayangkan suasana kampung la. mancing la . aku pn bayang je la ! 
boleh lak aku bayangkan tengah shopping kt oversea . what? weh! fokus! then , lme2 aku mula tenang . 

bile da smpai kat skola , aku wat la mke relax je . baru kne lecture ngan ayah aku tadi an . haha . then, aku pon , bt mke cam tenang je . KONON JE LAH ! padahal smbung 'MEMBUANG' kt skola . haha . aku baca yasin gn bdk2 seseri yang lain . peh RINDU GILE MOMENT DLU DLU BACA YASIN SME2 .membe aq ad yang da tau awal result dorg . macam org biasa mcm aku , kene la tgu umum nama. then , aku jumpa kwn2 , aku ta bt mke excited kt stu , cos aku tanak terlalu nervous . 

then , mse umum nama bdk2 9a . aku da mle ta tenang da , tangan da menguis segala benda da. mke rse cam nk tanam kt dalam tanah je .badan rse cm k wt lompat bintang je . aku cme boleh berdoa . YA Allah ' sebutlah nama ku'.
then , smpai nama budak kelas aku . aku da mle nk nangis cm baby la pulak ! 
secara suddenly , nama NURUL KAMALIAH . diannounce kan . aku cm ta caya .
 aku siap tanya kt bdk2 stu , btul ke nme aku disebut . aku pon berlari . then , aku sies cm ta cya . lps da ambk result tu , air mata megalir cam air terjun . aku berlari kt ayah aku . aku cm ta caya . Ya Allah . terima kasih sgt . then , aku jumpa bdk2 junior aku . rindu dorg . rindu nk men kejar2 gn dorg kt asrama . 






aku rase lege sgt segala usaha penat lelah , bertungkus lumus dgn tulang 4 kerat ni , aku berjaya  mendapat keputusan mcm tu , even result tu ta dk la a+ semua , tp , aku bersyukur dgn result tu . Terima kasih Ya Allah !

mak aku belanja secret resepi malam tu , aku peluk2 mak aku , ucapkan terima ksih kepadanya . ayah aku lps da dpt result tu , hbs kne peluk gn aku . haha . thanks ya Allah berikan gadis comot lagi gedik ni hari yang bermakna untuk die .

bersyukur ,  

No comments:

Post a Comment